חמשת הטרנדים החשובים ביותר בתחום השיווק אונליין ב 2107 עסקו בנושא אחד: רתימת אלפי הכלים, הטכנולוגיות והפלטפורמות הקיימות בעסקים המשויכים לבריאות ואיכות חיים על מנת לצרף משתמשים ולקוחות חדשים.
-
החלטות בתחום בריאות ואיכות חיים הן החלטות הקנייה הכי אישיות שרוב האנשים יקחו בחייהם. עם זאת, מבחינה היסטוריה, רוב השיווק בתחום הבריאות היה ארכאי והתרכז במוצרים, שירותים, תכניות, מחירים ו"מבצעים מיוחדים".
אין פלא אם כך כי מנהלי קמפיינים רבים בתחום הבריאות מדווחים על היענות אפסית לקמפיינים של דיוור ישיר, פחות מ 10% פתיחה של קמפיינים למייל האישי ופוסטים כמעט ללא לייקים.
שיווק חוויתי מנצל תובנות מתוך ניתוחים פסיכוגרפים בתחום הבריאות ואיכות החיים (לדוגמא C2B), ידע מעמיק על הלך הרוח וגורמי ההשפעה של הלקוח הפוטנציאלי וגם נגישות של כלים ל"שיווק ביומטרי" המספקים ניתוח מעמיק, רב שכבתי לתוצאות המצופות מהעסק שלך- ומתי. שיווק חוויתי מביא בחשבון כיצד כל אלה משפיעים על העיתוי של החלטת הקנייה. ניתן לצפות כי נראה יותר מסוג זה של שיווק שעה שמועדוני כושר נאבקים לספק חווית אונליין הדומה לחוויה האישית במועדון על מנת להשיג לקוחות שעד עתה לא היו מושגים.
עם שיווק חוויתי ניתן למזג בלא מפריע שיווק משפיע עם המומחיות של העסק שלך, להתאים את ההודעה לקונים שונים ולספק את התוכן המושך ביותר בערוץ בו הכי נוח ללקוח לקיים מעורבות עם המוצר שלך.
בנוסף יש את החוויה עצמה כהזדמנות שיווקית. כל התכלית של שיווק חוויתי הוא "המסר הנכון ברגע הנכון". בטווח הארוך יש לצפות למציאות רבודה (חשבו על Pokémon GO בו מיפוי גיאוגרפי ישיר של אדם בתנועה מרובד במיקום של יצורים וירטואליים דמיוניים) על מנת להשלים את חווית המועדון )אולי דרך מאמנים וירטואליים או חברי אימון הממוקמים במקום אמיתי) ולספק הזדמנויות להגיע לקהל מוכן רכישה באמצעות פרסום בתוך האפליקציה.
-
חלקכם אולי זוכרים את הימים בהם היית מפרסם בדפי זהב מודעה ובזאת היית מסיים את משימת השיווק השנתית שלך (בימים בהם אנשים היו בוחרים שמות כמו א.א.מועדון ספורט כדי להופיע ראשונים בספר הטלפונים).
ב 2017 המצב כבר לא כל כך פשוט. המציאות היא כי מועדוני בריאות מצליחים נדרשים להשקיע זמן וכסף כדי לשווק בלפחות שלושה ערוצים שונים:
- אתר אינטרנט
- פייסבוק
- Email
זה המינימום הדרוש היום מלבד פרסום מקומי, פנים אל פנים ובמקרים רבים גם תקשורת כתובה מסוג כלשהו.
לעסקים בעלי מיקום פיזי כמו מועדוני כושר ומועדוני בריאות, נראות אונליין מזינה שיווק פנים אל פנים, היא אינה מחליפה אותה. זו הסיבה שמעט מאוד אנשים נרשמים למועדון הכושר בהתבסס על אתר או עמוד פייסבוק בלבד.
לדוגמא: פייסבוק יצר דרך פשוטה ויפה להעלות וידאו לייב כחלק משיווק אונליין ויוזמת שירות לקוחות, ועכשיו יש לנו שפע של סרטוני שיווק מאכזבים שלא תורמים דבר למשיכה של לקוחות פוטנציאלים, ולעיתים אפילו מבריחים אותם. הממשק של Mailchimp הינו פשוט להפליא- דבר העוזר להרגיש פורה במיוחד בזמן ששולחים אלפי אימיילים לא אפקטיביים.
הנקודה היא שאתה עדיין חייב לנצל את הנוכחות המקומית שלך על מנת להתחבר עם לקוחות שומרי משקל ומנהלי אורח חיים בריא פוטנציאליים. זוהי מומחיות הכרחית לכל מועדון כושר ובריאות, אך זהו גם בנושא בו הם מתקשים יותר מכל.
2017 תביא עימה ללא ספק עוד כלים קלים לשימוש ומתאימים לכל כיס שידרשו לשאלת ה "איך", ואשר יקלו על עבודה במספר פלטפורמות שונות וערוצי מדיה.
השתמש בכלים על מנת לענות על שאלות ה "מי, מה, מתי ולמה" כדי למקסם את יעילות השיווק. איזה תוכן צריך להישלח על מנת להניע קונים פוטנציאלים בקלות יתר דרך תהליך הרכישה? זו ההחלטה החשובה ששום כלי אינו יכול לבצע עבורך, דבר המביא אותנו לטרנד הבא.
-
דומיננטיות המובייל תמשיך להוביל את התנהגות הצרכנים ב 2017 כשעוד ועוד פעולות ממוחשבות עוזבות את הדסקטופ או לאפטופ.
בכל פעם שאתה שומע "מובייל" אתה צריך לחשוב "מקומי".
מדוע? מכיוון שאנשים המחפשים אינפורמציה על בית עסק בנייד שלהם נמצאים פסע מהחלטת רכישה, ורוב הרכישות של שירותי מועדוני כושר ובריאות הן... מקומיות.
אנשים אלה קרובים מאוד להצטרפות למועדון כושר, תוכנית הרזייה, שכירת מאמן אישי או קביעת תור לחוג.
כעת שאל את עצמך: "איזה תוכן אני יכול לספק על מנת לעזור לאותו לקוח פוטנציאלי לבחור בבית העסק שלי בזמן הקצר ביותר ובדרך הישירה ביותר"- זהו התוכן שאתה רוצה שיפורסם במיילים, מדיות חברתיות ואתר האינטרנט שלך.
האם באמת יש צורך בבלוג המחויב לפי מילה בנושא "חמשת הטיפים הטובים ביותר למרתון הראשון שלך"? לא עוד. צורת פרסום זו הינה גנרית ומאופיינת בתוכן שטחי, היא לא תביא תוצאות עבור מועדוני ספורט ובריאות העובדים עם לקוחות אמיתיים. זאת הסיבה מדוע פוסטים החוזרים על עצמם, מאמרים על איך לעשות שכיבות שמיכה ותוכן "חלבי" אחר בדף הפייסבוק שלך זוכה לכל כך מעט אינטרקציה.
גרוע מכך, גם מעט התגובות שתקבל לא יקרבו את הלקוח הפוטנציאלי לרכישה.
התוכן הטוב ביותר עבור מועדון ספורט או בריאות מקומי הוא שילוב של שלושה גורמים:
- תוכן ייחודי שלך בתחום הספורט והבריאות
- השימושיות הייחודית של המועדון שלך עבור קהל הלקוחות הפוטנציאליים\החברים
- המסר הנכון בזמן הנכון בערוץ הנכון
ודא כי התוכן שלך תואם ללקוח הפוטנציאלי שלך והוא מסונכרן עם כל שלב בתהליך הקנייה, כלומר למצב את העסק שלך כבחירה הטובה ביותר ולהביא לתוצאות הרצויות בקהל הרצוי.
-
הדגש בשנת 2017 על "דאגה דיגיטלית" יביא אפליקציות ואתרים בנושא בריאות להמשיך את השינוי מהצגת נתונים גולמיים ויבשים כמו קצב לב, צעדים וגרמים, המעוטרים בגרפים יפים לעין אך חסרי משמעות- להדמיית נתונים אמיתיים. תמונות רבות משמעות ומיידיות אלה מעבירות לא רק מידע. הדוגמא המוצגת מולנו מראה אינדקס בריאות המשתמש בגדלים שונים כדי להציג ביצועים שונים של אותו אינדבידואל.
אנחנו גם רואים שילוב טוב יותר של כלים נגישים מהגישה שמדגישה את ה"רוצה" ולא את ה"צריך" בנוגע לשימוש במועדוני ספורט ובריאות. אפליקציות ואתרים המאפשרים גישה למידע שטחי כמו שעות פתיחת המכון, זמני שיעורים וחישוב קלוריות בסיסי פשוט כבר לא רלוונטיות לרוב הצרכנים.
רצוי לנטוש אפליקציות מיושנות כאלה ובמקום זאת לדחוק במפתחים להתקדם לשימוש עשיר בשעות, מיקום, אירועים, ביקורות ומידע רלוונטי נוסף. קטעים אלה יופיעו ישירות בתוצאות החיפוש. הם מייעלים את תהליך הקנייה על ידי ביטול הצורך בלחיצה על מספר כפתורים כדי לקבל את המידע הרלוונטי.